Aku dan Diriku

Aku dan Diriku
Love ALpha

Wednesday, May 18, 2011

The PasT 5 MonThs

hye lame agaknye x membebel kat cni.. hehhee, maaflah aku bz sket, neway sebenanye banyak perkara yg berlaku dan smpai xde mase nk tulis semua2nya. From start until Now x hbis2 dugaan yang datang tapi alhamdulillah semua tu dapat diatasi dengan baik. Bekat mendengar nasihat mama dan semua orang "SABAR KN, SABAR." so itu lah ayat keramat aku dalam menjalani kehidupan selama 6 bulan ni.

Start dari bulan 1 smpai bulan 4 cam korang semua tau aku sibuk dnegan Final projek aku, TEATER MUZIKAL KAMPUNG BARU. Satu perjalanan yang banyak mengajar aku erti nilai dalam hidup. Kawan2 yanga da disekeliling yang pelbagai perangai but sebabkan Projek ni aku kenal setiap daripada mereka dengan lebih rapat lagi. Dengan projek ni macam2 maslah yang kami tempuh dari awal hinggalah ke hari kepementasan. Dengan sokongan daripada sesetengah pihak yang betul2 menyokong, kami dapat juga habiskannya. Aku leh kata aku berbangga dan mengganggap ini suatu kejayaan untuk aku dan grup aku kerana dengan hanya 9 orang tenaga produksi dapat mementaskan sebuah muzikal yang bersakala besar dan Mulakannya dengan 0 bajet. Evrythg Kiteorg carik sndiri. SO itu adalah satu kejayaan yang baik walaupun ada sesetangah pihak menggappnya kurang berjaya, kepada semua yang terlibat secara lngsung dan tidak langsung TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA DAPAT aku berikan hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa kamu kepada kami. Sesungguhnya kami ini insan yang lemah dan tidak terlepas dari membuat kesilapan. Jika ada sebarang masalah diminta halalkan juga. Segala ilmu yang dapat kita kongsi dan guna sama-sama. 6 tahun tempoh perkenalan da mematangkan kita. semua perasaan kite dapat tolak tepi dan bekerja cam biasa. Aku sayang kroang sangat dan harap dapat work together lagi pasni. Disebbkan ukhwah yang terbina smeua masalah dan dugaan yang datang kite dapat tepis dengan jayanya. ALhamdulillah..

Inilah sahabat, Kawan, Tenaga Pengurusan yang aku mksudkan



Walaupun, mendapat kritikan yang kurang enak daripada ramai orang, aku xkisah yang penting hanya kami je tahu apa yang berlaku dan apa yang kami inginkan. Itu sahaja. Dalam erti kata lain, terpulang pada individu bagaimana dia ingin menilai yang pntg kami semua mendapat pengalaman trough the process itu yg lebh pentng.

kesemua ahli produksi yag terlibat




 
Geng Rock Muzikal. hehhehe
best Sista!!! Love U all 4 ever

Stage Management Department 



ThaNx adik2, gunakan ilmu itu sebaik mungkin ok.. Wish all Of U gud luck going trough Ur study Time.. Thanxxx

Student Muzik yang best Giler.. Thanx for Ur cooperatiOn!!!


Disebbkan show kiteorg muzikal, so lagu2 dikompos dan diarrange kan oelh budak muzik. Ketua die si wan ni, studnet part 3 dgrree.. Gile hebat bukan?? hehhehe, Neway sangat best sbb diernag sangt sporting n show tu kiteorg pakai lIve band so dierang bagi kerjasama yang sangat baik. Xsabar rasanya nak Join Venture ngn bdak muzik lagi.. (bile lagi ek?? Bukan aku da hbis ke.. hahahah) ape2 pon TQ

nilah semua2 yang join muzikal ramai bukan???
 AHli produksi 78 orang, jadi 9 ornag je yang cbe manage 78 orang.. baygkan camne?? huh.. department aku je da spearuh dekat 50 org, pelakon je da 30 best x?? hahhaha, BTW memang pengalamn yang snagt best. Snagt best knal dgn mereka2 ni smeua dan yg paling best show kami dapat smbutan baik dari orang kampung Baru sendiri.  So itu yang paling best..  ANyway Thanx to all Of U..
semoga markah aku setanding dengan kerja dan proses yang aku hadapi. InsyaAllah.. Usaha dah ada, doa pon dah, sekarang ni tawakal dan redha jelah.. Semoga semuanya baik2 belaka.. hehehe,.. MuaHxxx

Habis Cerita pasal Final Projek nk crita plak pasal Wedding yang abru je bape mnggu lepas arituh. Uncle aku nye wedding.. "MALAY FAIRYTALE PINKISH GLAM" temanya dan nak dijadikan cerita aku lah coordinate wedding dia. Jadi from A to Z kami committe mmber telah berbncang dan plan apa yang ptt spuaya wedding ni akn berjalan dengan lancar dan tiada masalah. ALhamdulilah semuanya dijalankan seperi yang dirancang dan akhirnya Uncle AJ berpuashati dengan khidmat yang telah diberikan. Anywa ni bukan first aku handle wedding, But ths first time aku handle evrythg, smpai goodies bag pon mak yg tolong buat jgak uolzzz.. hehehhe. Ape2 pon Cmmitte MMbers sngt best sbb masing2 tau deprtment masing dan smpai hari kejadian semuanya ikut flow yg telah ditetapkan.. heheheh.Anywat Wedding ni sebenanye dijayakan Oleh Cinta Aliah Wedding Gallery team dan rakan2nya. jadi kalo dah wedding planner yang kawin haruslah semuanya perfect kan?? heheheh.. Jom tengok gmbr2 yang ada!! Best x best la kan??


Kak Ct ngan abg Tam setelah selesai membuat bunga poHOr!!

Runway Pengantin.. carpet Hijau smpai ke pelamin tau...

The Girlsss.. huhuhu..

Kak Layla, My Make Up artiste hahha Also Photographer

K.NGah, Second Coordinator, kalo die xde, xtau nk buat ape weihh Thanx Kngah..

The Bride. Malam berinaI mase sesi Potong Pulut..

Me On 1st May. Bulu mate xnak kalah ek.. hahahha

Sesi menyiapkan Goodies Bag.. heheh 800 uolzz gile x??

Meja Guest Box.. best x?? SO tetamu yang hadir leh tggalkan nOte Untuk pengantin!!

Carpet Merah utnuk malam berinai Ajeet N abg Tam.. Best gilerzzz


Dengan Adik ank KNgah. terus melekat ngan aku syg sngt kat die.. sebb die comel snagt22!!

Sesi membrief DJ epoi, special import from KL RTM2

Meja Makan Pengfantin

Pinky yang Dideco oleh abg Faizal dan abg samsi!!!

Flower Girl yang sangat Comel dan Dancer yang Sangat cntek2 belaka!!!

Cinta Aliah Team Yang bEst n THis for Outrdoor Photoshoot



Aku di depan pintu gerbang tapi xsmpat mndi hahahha.. bz2..

Auntie Naemah amse sesi persalinan!!!

aku yang xsempat mandi walaupon jam da mennjukkan kol 11 am

BTw Wedding ni best sangat2, bile handle wedding camni tengok baju cntik2, pelamin cntik2 perarakan dgn kereta and all about wedding semuanya cam best, Teringin gak nak Kawin, But aku harus selesaikan tanggungjawab aku dulu, Study is more important, so akan akan hbskan study aku dulu n carik duit banayk2 then batu pk soal kawin mawin nio nasib baek la dapat BF yg sgt memahami. Thanx sayang cz snggup tggu i. I hope kite pon akn ade wedding yg macm nih!! heheheh.. best plak..


So now, nak story mori pasal kenduri plak, wah banyak nye nak cakap harinih.. hahhah ahad lepas, rumah aku wat knduri Doa Selamat sempena abg aku nk g Umrah dan masjlis Cukur Jambul anak Buah aku yang ke 10, ramai bukan?? hahahha, Ramai jgaklah sedara mara yang datang, kawan2 pon ade jgak.Walaupun hujan yang sanagt lebat, dan ketika petir menyambar aku tengah dok bawah pokok, nasib baik panjang umor, kalo x da Out kne msbar petor da mse tuh!! huhu.. Syukur sngat.. Hehhe K lah,da mls nak tulis dah lah just korang tengok jelah gmbr k!! hehehhehe.... Selain tu, doa selamat jugak buat aku yg berjaya mnghabskan pembeljaran aku dgree ni n just tggal prktikal je.. (InsyaAllah habis) so semuanye disekalikan. dan kalo ade rezeki insyaAllah aku akan ke suatu tempt yang pernh ade dlam cita2 aku.. InsyaAllah.




AIRISS AFDANIA YANG DICUKUR JAMBULKAN

DYRA adik sepupu aku yg bnyk mmbntu

airiss lagii

mama on the left side

me with my Mama

Geng Marhaban

bersma pembantu2 saya.. hahahha

along dan busu, along yang bakal mengerjakan Umrah

Sempat celebrate Bday Aryan Shah

Bro's Yang hadir, Pdot dan John

Cake sponsor by NISA my cousin

Kawan2 nyanyikan lagu Allah Selamatkan kamu,  best snagat

kawan2 From TEKA yangd atng memriahkan majlis Than Korang.. syg korang sngt2
So smpai cni jelah aku membebel dulu K, ade mase InsyaAllah aku update lagi.. hehhe, kadang tu xtau nak tulih ape sebb banyak sngt bnd eyang jadi dan terjadi.. hahahha.. Newway Gnyte  evryone.

No comments:

Post a Comment

Saya Suke dia!!

Saya Suke dia!!
Lee Sun Gyun

Hero Korean

Hero Korean
Lee Sun Gyun

another One

another One
Lee Sun Gyun